Onboarding

Det här händer när du bestämt dig för SDF.
För oss på SDF är det viktigt med en god relation och ett långsiktigt samarbete. Att du och dina arbetskamrater är delaktiga i vad som sker under processen är viktigt för oss. Det här händer när du valt SDF:

  1. Det första som sker är att du får en inbjudan att skapa konto och ladda ner programmet. Du har med andra ord tillgång direkt från start och kan göra dig bekant med programmet.
  2. Vi hjälper dig att förbereda systemet med den data du behöver från ditt gamla program. Exempelvis hjälper vi dig att läsa in kundregister, inventering och artikelregister som ligger till grund för ett effektivt arbetssätt. Det är också ett bra tillfälle att rensa bland gammal information som du inte längre behöver såsom gamla kunder med mera.
  3. Grundläggande inställningar finns i systemet redan från start men nu behöver du som kund lägga in uppgifter som är specifika för just ditt företag. Organisationsnummer och kontonummer är några exempel. Dyker det upp några frågor finns vårt hjälpcenter alltid till hands.
  4. Vi går igenom programmet tillsammans med dig och ser till att du får ut maximalt när du arbetar i programmet. Man är kanske van att arbeta på ett visst sätt, men vi hjälper dig gärna att hitta nya möjligheter för smidigare hantering. Tiden för genomgången beror på behov, datorvana, storlek på företag och hur många personer som ska arbeta i systemet.
  5. Nu är du igång och arbetar på egen hand.
  6. Vår ambition är att alla ska vara nöjda och med på tåget, så om du skulle fundera över något är det bara att höra av dig till supporten.

Resursplanering-web