Verktyg som hjälper dig att göra jobbet

På samma sätt som du behöver rätt verktyg för jobbet i fält, behöver du rätt digitala verktyg i ditt affärssystem.
SDF är skräddarsytt för olika branscher och gör det enkelt att både leda och genomföra själva jobbet, med andra ord: Du kan jobba smartare från start till mål

Arbetsorder

Arbetsordern är det underlaget du använder för din fakturering. Här finns all information tillgänglig och samlad.

Tidrapportering

Vi på SDF tillhandahåller ett verktyg för tidrapportering, där du som företagare skapar en direkt förbindelse mellan fältet och kontoret.

Schemaläggning

Låt schemaläggningen ske när det passar dig och dina medarbetare bäst. Oavsett om det råkar vara i bilen, på kontoret eller hos kunden. Eftersom verktyget är digitalt sker allt på dina villkor....

Automatisk prissättning

Här får du hjälp att prissätta på en rad olika sätt, utifrån prisbilden när det gäller kund, anläggning eller arbetsorder.

Leverantörsfaktura

Med tjänsten Leverantörsfaktura hanterar du leverantörsfakturor snabbare, effektivare och säkrare. Helt integrerat med ditt befintliga system från SDF.

Protokoll och checklistor

Verktyget möter dagens höga krav på dokumentation, framför allt får du hjälp att hålla ordning på olika typer av information, som i SDF program samlas på ett och samma ställe.

Offerter

Tack vare möjligheten att skapa offerter i programvaran, SDF Entreprenad, slipper du börja från grunden varje gång.

Projekthantering

SDF Entreprenad är det projekthanteringsprogram ni behöver för att kunna planera ert företags projekt på bästa tänkbara sätt.

Avtal

Automatiserad hanteringen av avtal med bland annat index, fakturadatum och olika procentsatser, koppla ihop med fasta besök och projekt och mycket mer. Du bestämmer själv när en eller flera orders ska...

Lager

Med SDF Lagermodul skapar du ett obegränsat antal lagerställen och får full kontroll på hur mycket material som finns att tillgå eller saknas. Du kan hämta och skicka material till varje lagerställe, ...

Kvalitetssystem

Kvalitetssystemet SDF MAKCI är ett verktyg som hjälper ditt företag att på ett så effektivt och tidsbesparande sätt som möjligt skapa kvalitetsmanualer, företagsmanualer och många andra dokument. Vill...

Kundportal

Verktyget SDF KundOnline, ger dig en digital plattform för att samarbeta med dina kunder, bidra till att arbetet löper smidigare och öka förtroendet i relationen. Här kan du dela checklistor, projekt,...

Manualer

Verktyget låter dig enkelt skapa instruktioner för drift och underhåll inom områdena kyl, VVS och ventilation. Manualerna i verktyget kan sedan skrivas ut och ingå i din leverans till kunderna.

Lyssna på vad våra kunder har att säga om oss!

Pålitliga följeslagare
"Den goda relationen med SDF är ovärderlig. De är jämt tillgängliga. Man kan höra av sig när som helst och de svarar alltid snabbt, vilket betyder jättemycket för oss. Jag skulle absolut rekommendera dem.”
– Mia Setterlind
ekonomiansvarig på S.O EL
Läs hela artikeln
Vi behövde en verklig specialist
”SDF har varit med oss hela tiden. Även när det gäller att utvecklas som företag. Om vi kommer på idéer så försöker de att anpassa verktygen. Det märks att de är väldigt flexibla och serviceorienterade.”
– Christer Foleby
VD för KylKontroll Göteborg
Läs hela artikeln
Det mest användarvänliga ordersystemet på marknaden
”Inget annat system kunde matcha SDF:s användarvänlighet och viljan att utvecklas med oss.”
– Terese Gansow
Säkerhetsteknik i Örestad AB
Läs hela artikeln
Effektivare och mer lönsamt
”Vi lägger mindre timmar på jobb och tjänar fler timmar – vårt arbete har blivit effektivare och mer lönsamt tack vare SDF.”
– Kim Lindström
Platschef på Eskilstuna Ventilationsrensning AB
Läs hela artikeln
Ordning och reda med orderhantering i mobilen
”Idag strävar vi efter att vara hundra procent digitala – att alltid ha ordning och reda och full koll tjänar alla på.”
– Martin Ljungdahl
Ekonomichef och orderansvarig på Finspångs Brunnsborrning
Läs hela artikeln
© 2025 SDF AB. All rights reserved.